sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Aamiaisia ja muuta

Lontoossa

Olin edellisen viikonlopun Lontoossa, juhlistamassa ystäväni merkkipäivää. Tämänkertainen huoneistohotellimme sijaitsi Notting Hillin ja Bayswaterin välissä, miellyttävällä ja rauhallisella alueella. Sopivan kävelymatkan päästä löytyi lähikauppa ja aamiaistarvikkeiden saanti oli turvattu. Rauhalliset aamut toimivat hyvin, ainakin kahdelle meistä kolmesta.


Erikoismaininta: laseissa on punajuuri-inkiväärismoothe - ei siis punaviiniä! 
Tuntui hienolta kävellä asfaltilla röpölöisen ja liukkaan jään sijaan. Tuntui mukavalta heräillä linnunlauluun, vaikka kyllä ne linnut jo täälläkin kevätlaulujansa virittelevät.

Yhdeksi päiväksi junailimme itsemme Oxfordiin, jonne haluan uudelleen. Päädyimme pubiin keskelle vilkkainta Lontoota, pubiin, jossa aika oli pysähtynyt. Löysimme ihastuttavan ja hauskan pikkukaupan, jossa sain yllättäen palvelua kassalla suomeksi.

Nyt on kevään virkistysmatka suoritettu ja kevät saa tulla.

6 kommenttia:

  1. ANA LAAVS OXFORD! Silmänruokaa ja kulttuuria loputtomiin. Ja pubi 1600-luvulta, oikeesti. Olen käynyt siellä kahdesti. On Lontookin tosi jees, mutta ihan toisella tavalla.

    Voi että.

    VastaaPoista
  2. Minä myös! Olikohan se pubi sellainen sisäpihalla oleva? Mainostivat, että Shakespeare olisi käynnyt siellä :) Minä haluaisin mennä seuraavalla kerralla tuonne. Vaikka väkeä oli paljon, niin kaupunki ihanan pieni. Minä kun kumminkin olen pikkukaupungin kasvatti.

    VastaaPoista
  3. Virkistysmatka tähän talven keskelle teki varmasti hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin teki! Ja kävely myös. Arkisin sitä on liian vähän.

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kyllä. Ystävien seurassa virkistyy aina. Tapasi ystäviä sitten missä hyvänsä.

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa aina.