kukassa
Oman pihan pioni kukkii. Joka vuosi jaksan hämmästellä sitä, kuinka aina pionin avattua kukkansa tulee rankkasade.
Tänä vuonna ei tarvitse juuri ihmetellä. Kun sataa koko ajan. Tälläkin hetkellä sataa kuin saavista kaatamalla. Ikkunapellit paukkuvat ja maisema on pimeä. Hädin tuskin näkee ulos.
sunnuntai 12. heinäkuuta 2015
keskiviikko 8. heinäkuuta 2015
Uusi lelu
objektiivi
Sain juhannuksena kokeilla ystäväni hankkimaa mukavaa, ihanaa, pientä ja valovoimaista objektiiviä. Hämärissäkin olosuhteissa kuvista tulee jotain.
Rakastuin ja niin siinä sitten kävi, että maanantai-iltana tein tilauksen verkkokauppaan, tiistaina hain uuden lelun kotiin.
Tässä objektiivissä (Canon ef 50mm f/1.8 STM) on toki muita rajoituksia, mutta ei haittaa. Ei haittaa yhtään.
Olen erittäin tyytyväinen hankintaani ja uskon, että rahat eivät menneet hukkaan.
Nyt vain harjoittelua, harjoittelua, harjoittelua. Ja vielä vähän lisää harjoittelua. Seuraava hankintani voisi olla sitten jo se valokuvauskurssi! Ihan alkeista olisi lähdettävä, sillä perusta pitäisi saada kuntoon ensin.
Sain juhannuksena kokeilla ystäväni hankkimaa mukavaa, ihanaa, pientä ja valovoimaista objektiiviä. Hämärissäkin olosuhteissa kuvista tulee jotain.
Rakastuin ja niin siinä sitten kävi, että maanantai-iltana tein tilauksen verkkokauppaan, tiistaina hain uuden lelun kotiin.
Tässä objektiivissä (Canon ef 50mm f/1.8 STM) on toki muita rajoituksia, mutta ei haittaa. Ei haittaa yhtään.
Olen erittäin tyytyväinen hankintaani ja uskon, että rahat eivät menneet hukkaan.
Nyt vain harjoittelua, harjoittelua, harjoittelua. Ja vielä vähän lisää harjoittelua. Seuraava hankintani voisi olla sitten jo se valokuvauskurssi! Ihan alkeista olisi lähdettävä, sillä perusta pitäisi saada kuntoon ensin.
sunnuntai 5. heinäkuuta 2015
Hotelli
Milanossa
Joskus käy hyvä tuuri hotellihuoneen kanssa tai tässä kohdin pitäisi sanoa, että huoneiston kanssa. Taisi olla hotellin viimeinen huone, jonka sain, sillä työkaverini joutui jo toiseen hotelliin.
Niin hyvä tuuri ei sitten ollutkaan, että olisin voinut nauttia huoneesta. Tukka putkella mentiin koko ajan.
Joskus käy hyvä tuuri hotellihuoneen kanssa tai tässä kohdin pitäisi sanoa, että huoneiston kanssa. Taisi olla hotellin viimeinen huone, jonka sain, sillä työkaverini joutui jo toiseen hotelliin.
| Näkymä huoneistoni ulko-ovelta. |
| Olohuone, josta kulku terassille. |
| Terassi. |
Niin hyvä tuuri ei sitten ollutkaan, että olisin voinut nauttia huoneesta. Tukka putkella mentiin koko ajan.
lauantai 4. heinäkuuta 2015
Lisää Milanoa
työmatkalla
Töitä tehtiin aamusta iltaan, mutta kun matkalla oli mukana muitakin työkavereita, saimme tilausuuden päästä nauttimaan myös illallista yhdessä. Minua hieman rasitti edellisyönä nukutut neljä tuntia, joten jäätelölle en enää jatkanut, vaan painuin hotellille pehkuihin.
Ruokaravintola oli viehättävällä kanava-alueella. Matkaa sinne taitoimme kahdella eri metrolla. Helteen vuoksi metron ikkunat olivat auki ja meteli korvia huumava. Illallisravintolamme oli Officina12. Muutaman kuvan ehdin nappaamaan alueesta kun kävelimme kohti ravintolaa.
Ilmeisesti gini on nyt trendikästä, sillä ginibaareja kuulemma avataan vähän siellä täällä. Suomessakin eräs helsinkiläinen ravintola mainosti radiossa giniviikoistaan.
EDIT: Metropysäkki lähellä ravintolaa P.ta Genova F.s.
Töitä tehtiin aamusta iltaan, mutta kun matkalla oli mukana muitakin työkavereita, saimme tilausuuden päästä nauttimaan myös illallista yhdessä. Minua hieman rasitti edellisyönä nukutut neljä tuntia, joten jäätelölle en enää jatkanut, vaan painuin hotellille pehkuihin.
Ruokaravintola oli viehättävällä kanava-alueella. Matkaa sinne taitoimme kahdella eri metrolla. Helteen vuoksi metron ikkunat olivat auki ja meteli korvia huumava. Illallisravintolamme oli Officina12. Muutaman kuvan ehdin nappaamaan alueesta kun kävelimme kohti ravintolaa.
Ilmeisesti gini on nyt trendikästä, sillä ginibaareja kuulemma avataan vähän siellä täällä. Suomessakin eräs helsinkiläinen ravintola mainosti radiossa giniviikoistaan.
EDIT: Metropysäkki lähellä ravintolaa P.ta Genova F.s.
perjantai 3. heinäkuuta 2015
Parasta ruokaa
Kulmabaarissa Lukalla
Työasiat veivät minut tällä kerralla Milanoon. Hikinen reissu, lämpöä hurjasti ja vielä vähän enemmän. Yli kolmekymmentä molempina päivinä. Toimisto oli onneksi ilmastoitu ja Lukan kulmabaariin oli lyhyt matka. Vain muutama sata metriä.
Sitä pitäisi jo ymmärtää, että tällaisista paikoista sitä löytää parhaimmat ruuat, lämpimän ja ystävällisen palvelun ja ihan maailman parasta kahvia. Se nautittiin ruuan päätteeksi pystybaarissa.
Nyt poistun koneelta ja ryhdyn kesälomapäiväni kunniaksi ikkunanpesupuuhiin. Ei tule ainakaan vilu.
Työasiat veivät minut tällä kerralla Milanoon. Hikinen reissu, lämpöä hurjasti ja vielä vähän enemmän. Yli kolmekymmentä molempina päivinä. Toimisto oli onneksi ilmastoitu ja Lukan kulmabaariin oli lyhyt matka. Vain muutama sata metriä.
Sitä pitäisi jo ymmärtää, että tällaisista paikoista sitä löytää parhaimmat ruuat, lämpimän ja ystävällisen palvelun ja ihan maailman parasta kahvia. Se nautittiin ruuan päätteeksi pystybaarissa.
Nyt poistun koneelta ja ryhdyn kesälomapäiväni kunniaksi ikkunanpesupuuhiin. Ei tule ainakaan vilu.
torstai 2. heinäkuuta 2015
Minun niin piti
luopua, ei hankkia
Niin siinä sitten kävi. Kävin kirppiksellä. Ostin, enkä vielä ole luopunut juuri mistään. Kaikenlaisia haasteita tämänkin asian tiimoilta on ja Häivähdys Purppuraa -blogin AnnaS oli jo tarttunut toimeenkin. Minullakin on tuo kirja. Ostin sen huhtikuussa. Minunkin niin pitäisi. Mutta mutta... kävin siis kirppiksellä ja ostin pienen taulun (ja yhden emalikulhon, ja kaksi kirjaa ja palan kangasta ja yhden mekon talveksi, ehkä pikkujouluihin).
Kehykset ovat vanhat ja vähän rähjäiset. Tykkään, vaikka sojottavat naulat ajattelinkin naputella paikoilleen. Kuva on kaunis. Jonkun mielestä se on ollut niin kaunis, että on halunnut kuvan kehystyttää. Minä tykkäsin tuosta niin paljon, että kotiutin. Muusta ei sitten puhuta.
Niin siinä sitten kävi. Kävin kirppiksellä. Ostin, enkä vielä ole luopunut juuri mistään. Kaikenlaisia haasteita tämänkin asian tiimoilta on ja Häivähdys Purppuraa -blogin AnnaS oli jo tarttunut toimeenkin. Minullakin on tuo kirja. Ostin sen huhtikuussa. Minunkin niin pitäisi. Mutta mutta... kävin siis kirppiksellä ja ostin pienen taulun (ja yhden emalikulhon, ja kaksi kirjaa ja palan kangasta ja yhden mekon talveksi, ehkä pikkujouluihin).
Kehykset ovat vanhat ja vähän rähjäiset. Tykkään, vaikka sojottavat naulat ajattelinkin naputella paikoilleen. Kuva on kaunis. Jonkun mielestä se on ollut niin kaunis, että on halunnut kuvan kehystyttää. Minä tykkäsin tuosta niin paljon, että kotiutin. Muusta ei sitten puhuta.
keskiviikko 1. heinäkuuta 2015
Mmmmmmm
mmmmmmm
Ihan parasta. Törkeän hyvää. Toinenkin maku (mustikka & kardemumma) on loistava, mutta tämä on suosikkini. Toistaiseksi. Kaikkia en ole vielä tämän kesän helteillä ehtinyt maistamaan.
Ihan parasta. Törkeän hyvää. Toinenkin maku (mustikka & kardemumma) on loistava, mutta tämä on suosikkini. Toistaiseksi. Kaikkia en ole vielä tämän kesän helteillä ehtinyt maistamaan.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
Valo herättää talviunesta
Pakkanen puree poskia Ja mieli on jo menossa kovaa vauhtia kevättä kohden. Vaan kun nyt vain osaisi pitää mielen tässä hetkessä ja nautti...
-
kovaa vauhtia Pihlajanmarjat punastuvat ja lämpimälläkin säällä on kaiken lämmön takana tuntuvaa kylmyyttä. Vaikka syksy on yksi lempivuode...
-
Hyvästit Viime yönä sain puhelun sairaalasta kello 01:13. Isäni oli nukkunut pois. - Eeva Kilpi - Ajoin aamuvarhain Porvooseen. Käv...
-
Metalligrafiikkaa Taannoisen teatterikäynnin etkoilla ystäväni kertoi aloittamastaan metalligrafiikan kurssista ja kuinka ollakaan, löysin i...