torstai 30. marraskuuta 2017

Päivän saldo

ja sitten nukkumaan


  • Aikainen herätys 
  • Ehdin kuin ehdinkin kahdeksaksi töihin - se ei kuulu tapoihini. Jo 8.20 tuntuu paljon miellyttävämmältä
  • Töitä, töitä, töitä
  • Hervottoman hauska lounastauko 10 sekunnin joulutervehdystä suunnitellessa
  • Tehtyjä työtunteja yhdeksän - vähemmän kuin päiviin
  • Kauppareissu - unohdin mantelit (enhän minä itselleni vaan glögiin ja puuroon)
  • Kuivat pyykit pois narulta
  • Tiskikoneen tyhjennys
  • Pitkä puhelu
  • Imurointi
  • Yleinen järkkäily


Lattia Riikassa. 
Mitä tästä opin? No sen, että kannattaa lähteä porukalla syömään, ajoissa kotiin ja ryhtyä hommiin arki-iltanakin. Jää aikaa viikonloppuna muuhun. Kuten glögiin ja Downton Abbey -maratooniin.

lauantai 25. marraskuuta 2017

Pähkinöitä, pähkinöitä

Lisää pähkinöitä

Kun illat hämärtyvät ja tulee pilkkopimeää, voisin syödä pelkästään pähkinöitä ja manteleita. Maustamattomia, kuorettomia, maapähkinöitä. Ja siemeniä. Auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja muita.

Lähikaupassa käydessäni harhailin pähkinähyllylle, mutta nyt tuli raja vastaaan. Kolmen kilon pussi maapähkinöitä oli liikaa, jopa minulle. Kalorit vain pyörähtelivät silmissä kuin dollarinkuvat ikään. Onneksi kotoa kuitenkin löytyi pieni pussillinen manteleita jo valmiiksi. Ilta pelastettu.




keskiviikko 22. marraskuuta 2017

Säätiedotus merenkulkijoille

Radioaalloilla

Minä ja säätiedotus merenkulkijoille tapaamme nykyään usein ja olen aikalailla ihastunut tähän sanapariin. 

Säätiedotus merenkulkijoille. 

Olisipa hienoa olla merenkulkija ja kuunnella merellä tiedotetta, mutta kun en ole niin pakko sitten keksiä oma säätiedotus merenkulkijoille. Se voisi kuulua vaikka näin. 

Säätiedotus merenkulkijoille. 
Aamusta pientä usvaa ja unihiekkaa, sormissa kylmää. 
Päivää kohden lämpenevää, hartioissa pientä tuskaa. 
Iltapäivästä vahvistuvaa etelätuulta. 
Illalla selkeää, tuulitiedot puuttuvat. 

Jos kirjoittaisin kirjan, voisi sen nimi olla säätiedotus merenkulkijoille. Tai ehkä Muistikirjan on aika väistyä ja muuttua säätiedotukseksi merenkulkijoille. Niin, niin kai sen sitten täytyy olla. Minä voin olla se meri ja se merenkulkija ja rannikkoasema myös. Ehkä tämä ajatus vielä kypsyy ja kypsyessään toteutuu. Kunhan rästityöt on tullut tehtyä ja nukuttu muutama yö. 




keskiviikko 8. marraskuuta 2017

Asioita muistiin

ja unohdettavaksi

  • Muista sopia kissanhoidollisista asioista tulevan matkan ajaksi
  • Muista pakata matkaan oma tyyny, mutta älä ota liikaa tavaraa
  • Muista kiittää aidanrakentajaystävääsi
  • Muista mennä ajoissa nukkumaan
  • Älä kuuntele CD:ltä sademetsän rytmejä mielenrauhan saavuttamiseksi, se mikä rentouttaa yhtä saattaa villitä kolmea
  • Älä arkaile pyytää apua naapurilta, jos aitanne alta löytyy kuollut jänis
  • Älä nuku vasemmalla kyljelläsi,  olkapääsi ei siitä pidä

keskiviikko 25. lokakuuta 2017

Talvi yllätti tämän autoilijan

Etäpäivä

Ikäväkseni täytyy todeta, että talvi yllätti tämän autoilijan. Autossa on kesärenkaat ja minä olen varustautunut huomenna etäpäivään. Muistin kannettavan, virtajohdon, hiiren ja kuulokkeet puheluita varten. Tulkoon sitten lunta vaikka kuinka ja paljon.

Viimeiset yrtit kävin korjaamassa talteen, ruohosipulit ja persiljat. Niistä ja muutamasta kananmunasta syntyy nopeasti huominen lounas. Olen varustautunut. Ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, työt saan aloitettua paljon aikaisemmin kun jos menisin työpaikalle. Toivottavasti osaisin myös lopettaa ajoissa.


Turvallista ensilumenpäivää! Malttia ja hyviä hermoja.



sunnuntai 22. lokakuuta 2017

Yhtä juhlaa

Viikonloppu

Tämä viikonloppu on ollut yhtä juhlaa perjantaista sunnuntaihin.


Siitä huolimatta tai juuri siksi virittelin sunnuntai-iltana valoja takapihalle ja eteen, myös sisällä muutama valo muutti paikkaansa. Niin myös muutama taulu ja muutamasta tasosta lähti pölyt. Kerrassaan erinomainen viikonloppu kaikkine tapahtumineen.

Muutama ikävä uutinen on myös minut viikonloppuna tavoittanut. Toisella kyseessä lapsi, toisella rakkaista rakkain lemmikki. Voimia ja jaksamista niihin osoitteisiin.

torstai 19. lokakuuta 2017

Ajatukset kasaan

Tunteella ja tekemisellä

Kun on kiire, en tunne mitään. En kylmää, en kuumaa, en makuja en kissan turkin pehmeyttä. Kun on kiire, hartiat nousevat ylös ja mieli on ärtynyt. Se heijastuu muihin ja muualle. Niihinkin elämän alueisiin, joissa kaikki on erinomaisen hyvin, kotiin, ystäviin, yhdessä tekemiseen.









Ehkä taas olisi aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, ottaa asia kerrallaan. Harjotella elämää, sen kaikkia muotoja. Kuunnella ja huomioida. Olla hiljaa ja miettiä. Käydä paikoissa ja nähdä, saada vastapainoa päivittäiselle.

Herätyskello on soinut. Nyt pitäisi vain noudattaa sen kutsua.

Valo herättää talviunesta

Pakkanen puree poskia Ja mieli on jo menossa kovaa vauhtia kevättä kohden.    Vaan kun nyt vain osaisi pitää mielen tässä hetkessä ja nautti...