Riika, Latvia
Muutama viikko sitten pidin yhden ylityövapaan ja suuntasin (skoda)siskojeni kanssa kolmen päivän retkelle Riikaan. Ensimmäinen visiitti minulla. Vaikka marraskuu oli sateisen sumuinen ja kolea, oli matka silti sopiva irtiotto arjesta. Lentomatka lomapäivien lukumäärään suhteutettuna sopiva. Ja ystävien seura mitä parhainta. Näitä retkiä on ollut ikävä.
Kaupunki on mukavan kokoinen, kävellen pääsee pitkälle ja raitiovaunulla myös. Kauppahallialue oli valtava, uskomattomat viisi isoa hallia. Art Nouveau arkkitehtuuri kukoisti ja kaupungista löytyi toinen toistaan komeampia rakennuksia. Mukava ensitutustuminen kaupunkiin.
maanantai 11. joulukuuta 2017
keskiviikko 6. joulukuuta 2017
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Suomi100!
Kun itsenäisyyttä juhlisti jo eilen, voi tänään viettää ansaitun vapaapäivän kaikista riennoista ja keskittyä kotoilemaan. Hyvää itsenäisyyspäivää!
Kun itsenäisyyttä juhlisti jo eilen, voi tänään viettää ansaitun vapaapäivän kaikista riennoista ja keskittyä kotoilemaan. Hyvää itsenäisyyspäivää!
sunnuntai 3. joulukuuta 2017
Pieni pettymys
ja loistava toipuminen
Jo hyvän aikaa sitten olimme sopineet ystävien kanssa lauantaille Downton Abbey-maratoonin. Ruokakaapit oli täytetty ja aikataulut sovittu. Kauan odotettu päivä ja mikä pettymys! Netflix oli poistanut Downton Abbey - ohjelmistostaan. Skandaali! Koska riisipuuro oli valmiina, kahvit keitetetty ja brunssi pöydässä, oli meidän keksittävä jotain muuta.
Toiset maratoonarit, Saila ja Paula, toipuivat nopeammin. Minua harmitti vietävästi. Ehkä jopa koko ensimmäisen The Crown -sarjan jakson ajan.Vaan sen jälkeen ei sitten harmittanutkaan. Niin vei meidät mennessämme, että katsoimme koko ensimmäisen tuotantokauden kymmenen osaa. Siis kymmenen tuntia. Kymmenen tuntia televisiota.
Vaan kyllä kannatti.
Jo hyvän aikaa sitten olimme sopineet ystävien kanssa lauantaille Downton Abbey-maratoonin. Ruokakaapit oli täytetty ja aikataulut sovittu. Kauan odotettu päivä ja mikä pettymys! Netflix oli poistanut Downton Abbey - ohjelmistostaan. Skandaali! Koska riisipuuro oli valmiina, kahvit keitetetty ja brunssi pöydässä, oli meidän keksittävä jotain muuta.
Toiset maratoonarit, Saila ja Paula, toipuivat nopeammin. Minua harmitti vietävästi. Ehkä jopa koko ensimmäisen The Crown -sarjan jakson ajan.Vaan sen jälkeen ei sitten harmittanutkaan. Niin vei meidät mennessämme, että katsoimme koko ensimmäisen tuotantokauden kymmenen osaa. Siis kymmenen tuntia. Kymmenen tuntia televisiota.
Vaan kyllä kannatti.
torstai 30. marraskuuta 2017
Päivän saldo
ja sitten nukkumaan
Mitä tästä opin? No sen, että kannattaa lähteä porukalla syömään, ajoissa kotiin ja ryhtyä hommiin arki-iltanakin. Jää aikaa viikonloppuna muuhun. Kuten glögiin ja Downton Abbey -maratooniin.
- Aikainen herätys
- Ehdin kuin ehdinkin kahdeksaksi töihin - se ei kuulu tapoihini. Jo 8.20 tuntuu paljon miellyttävämmältä
- Töitä, töitä, töitä
- Hervottoman hauska lounastauko 10 sekunnin joulutervehdystä suunnitellessa
- Tehtyjä työtunteja yhdeksän - vähemmän kuin päiviin
- Kauppareissu - unohdin mantelit (enhän minä itselleni vaan glögiin ja puuroon)
- Kuivat pyykit pois narulta
- Tiskikoneen tyhjennys
- Pitkä puhelu
- Imurointi
- Yleinen järkkäily
| Lattia Riikassa. |
lauantai 25. marraskuuta 2017
Pähkinöitä, pähkinöitä
Lisää pähkinöitä
Kun illat hämärtyvät ja tulee pilkkopimeää, voisin syödä pelkästään pähkinöitä ja manteleita. Maustamattomia, kuorettomia, maapähkinöitä. Ja siemeniä. Auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja muita.
Lähikaupassa käydessäni harhailin pähkinähyllylle, mutta nyt tuli raja vastaaan. Kolmen kilon pussi maapähkinöitä oli liikaa, jopa minulle. Kalorit vain pyörähtelivät silmissä kuin dollarinkuvat ikään. Onneksi kotoa kuitenkin löytyi pieni pussillinen manteleita jo valmiiksi. Ilta pelastettu.
Kun illat hämärtyvät ja tulee pilkkopimeää, voisin syödä pelkästään pähkinöitä ja manteleita. Maustamattomia, kuorettomia, maapähkinöitä. Ja siemeniä. Auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja muita.
Lähikaupassa käydessäni harhailin pähkinähyllylle, mutta nyt tuli raja vastaaan. Kolmen kilon pussi maapähkinöitä oli liikaa, jopa minulle. Kalorit vain pyörähtelivät silmissä kuin dollarinkuvat ikään. Onneksi kotoa kuitenkin löytyi pieni pussillinen manteleita jo valmiiksi. Ilta pelastettu.
keskiviikko 22. marraskuuta 2017
Säätiedotus merenkulkijoille
Radioaalloilla
Minä ja säätiedotus merenkulkijoille tapaamme nykyään usein ja olen aikalailla ihastunut tähän sanapariin.
Minä ja säätiedotus merenkulkijoille tapaamme nykyään usein ja olen aikalailla ihastunut tähän sanapariin.
Säätiedotus merenkulkijoille.
Olisipa hienoa olla merenkulkija ja kuunnella merellä tiedotetta, mutta kun en ole niin pakko sitten keksiä oma säätiedotus merenkulkijoille. Se voisi kuulua vaikka näin.
Säätiedotus merenkulkijoille.
Aamusta pientä usvaa ja unihiekkaa, sormissa kylmää.
Päivää kohden lämpenevää, hartioissa pientä tuskaa.
Iltapäivästä vahvistuvaa etelätuulta.
Illalla selkeää, tuulitiedot puuttuvat.
Jos kirjoittaisin kirjan, voisi sen nimi olla säätiedotus merenkulkijoille. Tai ehkä Muistikirjan on aika väistyä ja muuttua säätiedotukseksi merenkulkijoille. Niin, niin kai sen sitten täytyy olla. Minä voin olla se meri ja se merenkulkija ja rannikkoasema myös. Ehkä tämä ajatus vielä kypsyy ja kypsyessään toteutuu. Kunhan rästityöt on tullut tehtyä ja nukuttu muutama yö.
keskiviikko 8. marraskuuta 2017
Asioita muistiin
ja unohdettavaksi
- Muista sopia kissanhoidollisista asioista tulevan matkan ajaksi
- Muista pakata matkaan oma tyyny, mutta älä ota liikaa tavaraa
- Muista kiittää aidanrakentajaystävääsi
- Muista mennä ajoissa nukkumaan
- Älä kuuntele CD:ltä sademetsän rytmejä mielenrauhan saavuttamiseksi, se mikä rentouttaa yhtä saattaa villitä kolmea
- Älä arkaile pyytää apua naapurilta, jos aitanne alta löytyy kuollut jänis
- Älä nuku vasemmalla kyljelläsi, olkapääsi ei siitä pidä
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
Valo herättää talviunesta
Pakkanen puree poskia Ja mieli on jo menossa kovaa vauhtia kevättä kohden. Vaan kun nyt vain osaisi pitää mielen tässä hetkessä ja nautti...
-
kovaa vauhtia Pihlajanmarjat punastuvat ja lämpimälläkin säällä on kaiken lämmön takana tuntuvaa kylmyyttä. Vaikka syksy on yksi lempivuode...
-
Hyvästit Viime yönä sain puhelun sairaalasta kello 01:13. Isäni oli nukkunut pois. - Eeva Kilpi - Ajoin aamuvarhain Porvooseen. Käv...
-
Metalligrafiikkaa Taannoisen teatterikäynnin etkoilla ystäväni kertoi aloittamastaan metalligrafiikan kurssista ja kuinka ollakaan, löysin i...










