tiistai 29. elokuuta 2023

Loman loppu

Huomenna

Huomenna koittaa töihin paluu. 

Kotona monta projektia kesken, mutta sehän on normaalia tässä taloudessa. Hankintoja on tehty, mutta niin on myös poistoja. Kirppari jäänyt vielä varaamatta, mutta eiköhän senkin aika tässä piakkoin ole. 

Olen toteuttanut suunnitelmia ja jättänyt niitä toteuttamatta. Olen tehnyt asioita lyhyellä varoitusajalla ja sitten olen vaan ollut. Eilinen myrskypäivä kului lähinnä makuuasennossa kirjaa lukien ja se tuntui hyvältä. Uni on maistunut aamulla ja illat venyneet. Paluu arkirytmiin tuo haasteita, sen tiedän. 

Pikkuikkuna on öisin vielä auki ja talvipeitto odottaa pestynä. Työpöydällä valaisee uusi työvalo. Sähkötöiden tekijälle olisi tarve, yksi tuoli on viety päällystettäväksi ja toinen odottaa vuoroaan. Suutarin sitten unohdin ja niin varmasti jotain muutakin. 


Olen tavannut ystäviä ja sukulaisia, käyttänyt äitiä lääkärissä ja kuullut suru-uutisen 95-vuotiaan tätini kuolemasta. Olen ollut juhlissa uudessa mekossa ja lunastanut teatterilipun jos toisenkin. 

Loma on tehnyt tehtävänsä, vaikka pieniä vastoinkäymisiäkin on ollut ja niistä johtuen olen ollut aikalailla kotinurkissa. 

4 kommenttia:

  1. Onneksi osaat nauttia pienistä hyvin menneistä jutuista ja olla vellomatta niissä toisenlaisissa. Kuulostaa kuitenkin monin puolin kivalta, paitsi ikävää tätisi kuolema. Otan osaa suruusi.

    VastaaPoista
  2. Loman ilot ja virkistys koostuu pienistä asioista mitä saa aikaiseksi ja mistä nauttii :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa aina.