perjantai 24. tammikuuta 2014

Kevyellä linjalla

ei kuitenkaan tiukkapipoisesti

Minä olen uuden vuoden jälkeen vaihtanut ruokavaliotani. Joulun aikaan maistui joulutortut, suklaa ja punaviini, toki maistuisivat vieläkin, mutta niin maistuvat myös kevyemmät herkut. Näistä kevyemmistä herkuista tulee parempi olo ja mieli. En tiedä onko painossa tapahtunut mitään, mutta olo tuntuu kevyemmältä. Miksiköhän sitä ihminen syö herkkuja ja muuta epäterveellistä kun se terveellisempi oikeastaan maistuu oikein hyvälle, joskus jopa paremmalle kuin epäterveellinen?


Lounaalla olen syönyt tällä viikolla savukalaa ja sen kanssa on maistunut oikein hyvin punakaali/raejuusto/puolukka-salaatti. Eikä tarvitse minun makuuni puolukoita edes millään makeuttaa. 

10 kommenttia:

  1. Hyvä huomio. Ja kun makunystyränsä totuttaa luonnollisiin makuihin, alkavat karkit maistua kummallisilta. Ostin eilen Kismetin, kun se oli niin edullinen - ja uh! Olipa se ylimakea, ihan kauheaa. Enpä osta toiste. Vaikka en väitä, että söisin terveellisesti, mutta jostain syystä en syö karkkia.
    Tuosta annoksestasi saa lisäksi tosi paljon vitamiineja, niillä pysyy reippaampana ja terveempänä talven yli!

    VastaaPoista
  2. Kevyempää linjaa on pidetty täälläkin, eikä tunnu pahalle, päinvastoin. Valon voima on myös oleellinen hyvä me!

    VastaaPoista
  3. Saila kirjotti jo sen mitä aioin...kaikki mukamas herkut tökkii kun syö terveellisiä herkkuja.
    Pääasia on se että olo on parempi!

    VastaaPoista
  4. Mikähän siinä oikeasti on? Sitä vain mättää karkkia ja muuta huttua naamaansa vaikka tietää että se ei ole hyväksi itselleen. Minäkin olen yrittänyt vähentää karkinsyöntiä, joulusuklaita löytyy tosin vielä kaapista...

    VastaaPoista
  5. Oi joi, savukala on niin_hyvää!

    Täälläkin parannellaan ruokavaliota; linssikeitto odottaa (lisäksi ajattelin paistaa vohveleita juuri tuohon makeanhimoon ;)).


    VastaaPoista
  6. Saila: Minä söin eilen irtokarkkeja. Maistuivat tosi makeilta (mutta söin silti...).

    Päivi: Valo auttaa joka asiaan! Tsemppiä sinne.

    Leenajapojat: Olo on parempi ja se kannustaa.

    Myrsky ja Minna: Ihminen nyt vaan on niin kummallinen olio. Kysy vaikka Myrskyltä! ;)

    AnnaS: Linssikeitto on hyvää!

    Elina: ja tuntuu myös!

    VastaaPoista
  7. Omena-kaali-puolukka on tuttu, mutta täytyy kokeilla raejuustoakin niin tulee vaihtelua :) Vielä kun saisi itselleen uskoteltua ettei se puolukka kaipaa sokeria kylkeensä :D

    VastaaPoista
  8. Minä uskon, että kun tarkkaan kuuntelee, niin ruumis kertoo mitä se haluaa ravinnokseen. Joskus kevyttä, joskus raskaampaakin, ja totta kai vähän viiniä silloin tällöin. Minä olen ahminut marjoja ja hedelmiä viime aikoina. Vitamiinia, vitamiinia...

    VastaaPoista
  9. Kiki: Usko pois! Tuon voi syödä ilman sokeriakin :)

    Snabelbacka: Kyllä se kertoo, mutta sitten pitäisi mielen vielä totellakin!

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa aina.