keskiviikko 22. marraskuuta 2017

Säätiedotus merenkulkijoille

Radioaalloilla

Minä ja säätiedotus merenkulkijoille tapaamme nykyään usein ja olen aikalailla ihastunut tähän sanapariin. 

Säätiedotus merenkulkijoille. 

Olisipa hienoa olla merenkulkija ja kuunnella merellä tiedotetta, mutta kun en ole niin pakko sitten keksiä oma säätiedotus merenkulkijoille. Se voisi kuulua vaikka näin. 

Säätiedotus merenkulkijoille. 
Aamusta pientä usvaa ja unihiekkaa, sormissa kylmää. 
Päivää kohden lämpenevää, hartioissa pientä tuskaa. 
Iltapäivästä vahvistuvaa etelätuulta. 
Illalla selkeää, tuulitiedot puuttuvat. 

Jos kirjoittaisin kirjan, voisi sen nimi olla säätiedotus merenkulkijoille. Tai ehkä Muistikirjan on aika väistyä ja muuttua säätiedotukseksi merenkulkijoille. Niin, niin kai sen sitten täytyy olla. Minä voin olla se meri ja se merenkulkija ja rannikkoasema myös. Ehkä tämä ajatus vielä kypsyy ja kypsyessään toteutuu. Kunhan rästityöt on tullut tehtyä ja nukuttu muutama yö. 




8 kommenttia:

  1. Mä olen aina tykännyt säätiedotuksesta merenkulkijoille, se on jotenkin maagisen rauhoittava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Samalla rauhoittavaa,mutta silti saa ajatuksia liikkeelle.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. No en kyllä ole kirjoittamassa kirjaa! Siihen ei riitä lahjat eikä ideat.

      Poista
  3. Jo pelkät sanat...säätiedoituksia merenkulkijoille, ovat kauniit ja sointuvat..:)

    VastaaPoista
  4. Meinaatko, että rästit loppuukin joskus?

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa aina.