tiistai 19. syyskuuta 2017

Nyt minä kyllä - vol II

Muutosta omiin työtapoihin

Minulla on viimeisen vuoden aikana ollut töitä enemmän kuin olen ehtinyt tehdä. Nyt tilanteeseen on tullut helpotusta. Seuraava muutos mikä pitää saada aikaan on muutos omissa työskentelytavoissa. Työnimeksi tälle muutokselle voisi antaa vaikka "Kiireestä keskittymiseen". Sen sijaan, että yritän pitää kaikki pallot ilmassa samanaikaisesti, voisin keskittyä pitämään niistä muutaman niin huolella, etteivät varmasti tippuisi.  Ne tärkeimmät pallot. Ne minun palloni.



Helppoa tämä ei ole. Mutta minkä tavan muuttaminen olisi? Olen kuitenkin asian tiedostanut ja sitä pohdiskellut, ääneenkin puhunut. Mitä olen tehnyt oikein? Missä onnistuin? Missä olisin voinut toimia eri tavalla? Eikö se ole jo kaiken alku, että asian on havainnut?

Edellinen lista on suhteellisen hyvässä kuosissa, vaikken sinne talvipuutarhaan keväällä ehtinyt ja kävelyäkin voisi entisestään lisätä. Tunnen kuitenkin, että nyt on aika uudelle listalle.


Nyt minä kyllä..... vol II tulee tässä:


  • jatka liikunnan lisäämistä
  • keskity siihen mitä kulloinkin teet
  • opettele päästämään irti
  • pidä huolta omista palloistasi
  • tutki mahdollisuutta osallistua ajanhallintakurssille
  • tutki oman kirjaston antimia nk self-help kirjoissa ja sen sijaan, että hankit uusia, lue entiset (koskee myös muuta kirjallisuutta)
  • hanki kuitenkin paperikalenteri myös ensi vuodeksi, kun kerran pidät siitä
  • tapaa ystäviä ja ota aikaa myös itsellesi
  • jatka museokortin ulkoiluttamista
  • järjestä työpöytä uuteen uskoon, hävitä kaikki turha työhuoneen kaapista ja ota se hyötykäyttöön
  • Istu puistonpenkille aina kun sinulla on siihen mahdollisuus, aisti ja havannoi

Tuolla mennään vähän aikaa. Sitten ei kun uutta kehiin. Ja ennen kuin into loppuu tältä illalta, taidan painua oman kirjastoni syövereihin. 


8 kommenttia:

  1. Kuullostaa hyvältä sunnitelmalta! T. Toinen suorittaja...kaikkia palloja ylhäällä pitävä..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaan kyllä minä laiskotellakin osaan, joskus jopa nautin siitä!

      Poista
  2. Sinulla on hyvä lista ja voin sanoa, että tällainen lista olisi ehkä itse kullekin hyvä. Minä joka olen ollut jo vuosia eläkkeellä on tekemättä monta sellaista asiaa joita ajattelin heti kohta eläkeen alettua tekeväni.
    Yksi sana jota olen yrittänyt opetella sanomaan enkä vain ajattelemaan on EI.
    Joillekin asioille voisi opetella sanomaan ei ja näin olisi ainakin yksi pallo vähemmin pideltävänä.
    Tsemppiä yrityksellesi ja tuo liikunta on ehkä se tärkein!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei on vaikea sana. Monellakin tapaa. Varsinkin silloin kun ei pitäisi sanoa itseään kiinnostaville mukaville asioille.

      Poista
  3. Tällainen lista olisi hyvä, kun tuntuu siltä, että on liian monta palloa pideltävänä.

    VastaaPoista
  4. Kannattaisin varsinkin tuota ystävien tapaamista, vink vink!

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa aina.